torstai 21. marraskuuta 2013

Riehumista, syömistä ja shoppailua

Viime torstaina siskoni Nelma ja Telia sekä ystävämme Nina rantautuivat Corkin maaperälle. Lähdin koulusta kolmen aikaan hirveällä kiireellä kohti juna-asemaa, koska olin varma, että olisi hirveästi ruuhkaa enkä tahtonut myöhästyä. En kuitenkaan muistanut, että tyttöjen juna saapuisi vasta 16.40 eikä 16.20. Muuten kahdenkymmenen minuutin odottelussa ei olisi ollut ongelmaa, mutta olinkin asemalla jo 15.40,joten jouduin odottamaan tunnin junan saapumista. Ostin lehden aseman kioskilta niin aika meni suht nopeasti sitä lueskellessa.

Vihdoin, kun juna saapui ja näin nuo kolme outoa olentoa pitkästä aikaa, lähdimme kohtiheidän hostelliaan, jonka jälkeen menimme hetkeksi kaupungille kiertelemään. Kun olimme alustavasti katsastaneet kauppojen valikoimat, lähdimme kohti Wagamamaa täyttääksemme nälkäiset vatsamme. Onneksemme meille oli vielä tilaa täydessä ravintolassa, koska hetken päästä ovelle oli ehtinyt kerääntyä jono pöytää odottavia ihmisiä. Kyseiset ihmiset myös katsoivat meitä välillä oudosti, mitä en ihmettele, koska huidoimme ja nauroimme aika paljon :D

Perjantaina koulusta päästyäni kävimme syömässä mukavassa ravintolassa, vaikkakin kommunikointi meidän ja tarjoilijoiden välillä ei aivan toiminut, koska kukaan ei ollut kertonut meille, että ruoat piti käydä lopuksi alakerrassa maksamassa, joten hölmöinä istuskelimme puolisen tuntia turhaan odottamassa laskua ja sen hakijaa. Vieraani olivat jo päivällä käyneet shoppailemassa melko paljon, mutta onneksi he jaksoivat ruoan jälkeen käydä minunkin kanssani kaupoilla pyörimässä  :)

Illalla kävimme ostamassa sushia ja viiniä ja menimme minun luokseni syömään, koska halusin, että he näkevät kämppäni. Viinipullon kanssa tuli hieman ongelmia, koska siinä ei ollut kierrekorkkia ja ainoa pullonavaaja, jonka olemassaolon tiesin oli lukkojen takana Teijan huoneessa. Yritimme sitä sitten eri keinoin avata, vaikka Telia ehdottinkin, että kysyisin kämppikseltäni Olivierilta olisiko hänellä avaajaa. Olin jo ehtinyt ilmottaa, että kyllä minä kämppikseni tunnen, kun Olivier ilmoitti, että häneltä löytyy pullonavaaja :D

Emme perjantainakaan menneet pubeja kiertämään, koska launtaina oli aikainen herätys. Saatoin tytöt bussipysäkille ja odottelimme bussia varmaan parikymmentä minuuttia, mutta odottelu meni mukavasti, sillä pysäkillä oli muita ERASMUS-opiskelijoita, joten juttelimme heidän kanssaan. He yrittivät saada meidät lähtemään mukaansa pubiin, mutta olimme sen verran väsyneitä, ettemme jaksaneet.

Lauantaina suuntasimme Blarneyn linnaan, koska Nelma ja Telia olivat ennen Irlantiin tuloaan ilmoittaneet haluavansa nähdä linnan ja päästä juoksemaan niityillä... Ainakin he linnan saivat nähdä ja pääsivät myös juoksemaan! Olin päättänyt, että menisimme paikan päälle jo puoli kymmeneksi, jotta saisimme päivästä kaiken irti, joten tapasimme keskustassa aamulla jo ennen yhdeksää ja kävelimme yhtä matkaa bussiasemalle. Koska olimme liikkeellä niin aikaisin Blarneyn linnan alueella ei ollut aluksi hirveästi muita, joten pystyimme iloisin mielin pelleilemään, kuten seuraavista kuvista ehkä huomaa :D

Blarneyn gängstät
Telia oli innoissaan

Minä ja Nelmakin olimme innoissamme
Nelma, Telia ja Nina löysivät uudet asunnot linnan mailta.

Luola ja tunneli!
Halloween vielä käynnissä?

Tepsukan valtakunta
Vaikka olin jo aiemmin käynyt Blarneyn linnassa, sinne oli mahtavaa mennä uudestaan, koska siellä on niin paljon nähtävää. Oli myös ihanaa, kun puut olivat syksyn väreissä! Kävin myös tällä kertaa suutelemassa Blarneyn kiveä, joten tulen kai sitten höpöttämään vielä sujuvammin kuin aikaisemmin?

Pienoiskuva maisema

Nina ja Telia, puunhalaajat...
ja puissa roikkujat...
...
Palmupuut(??) olivat saaneet lämmikkeet ympärilleen
Nelma suunnitteli löytöretkeä

Pakollinen lemäkuva
Kiipeilimme myös puissa... En tiedä kuinka sallittua se on, mutta lupaan ettemme satuttaneet niitä!

Metsien gänstät
Nepu otti nokoset
Ja Tepukin

Telia löysi uuden kotini ja meni vierailulle
Kävimme tankkaustauolla tallipihan kahvilassa ja Teliakin pääsi lämmittelemään takan ääreen kylmiä ruumiinosiaan (koko ruumis).

Wishing steps
Jouduin ansaan!!
Ninan hyökkäys :D
Meditointi-hetki
Titanic-hetki
Olimme Blarneyn linnassa ainakin kolme ja puoli tuntia, joten päästyämme takaisin keskustaan olimme nälissämme. Meillä kesti jonkin aikaa valita ruokapaikka, mutta ruoan jälkeen oli taas hieman energiaa kiertää pari kauppaa :D Menimme vielä jälkiruoille Paradise Crepe nimiseen ravintolaan, jossa otimme Telian kanssa makeat crepit. Ne olivat kyllä todella hyviä, mutta kokemusta laski se, että minun tilaukseni unohdettiin ja jouduin odottamaan puolituntia ennen kuin sain oman annokseni. Kaiken lisäksi se oli väärä...

Syötyämme olimme jälleen kerran hyvin väsyneitä, joten menimme vieraitteni hostellihuoneeseen lepäilemään useammaksi tunniksi ennen kuin lähdimme hieman kiertelemään pubeja :) Kävimme kolmessa pubissa ja meillä oli oikein mukavaa. Viimeisessä pubissa saimme uuden ystävän, joka oli siis humalainen irlantilaismies, jonka puheesta emme saaneet hirveän paljon selvää. Humaluuden tilasta kertoi puheen epäselvyyden lisäksi se, että hän yritti koko ajan juoda tyhjistä laseista.

Rakkaat otukset :D
Sunnuntaiaamuna pääsin jälleen kerran nauttimaan brunssista ja vielä samassa paikassa kuin edeltävälläkin viikolla :D Telia oli erityisen innostunut brunssista, koska sai syödä Full Irish Breakfastin. Pian olikin aika saattaa siskot ja Nina juna-asemalla ja sanoa hyvästit :( Mutta viimeistään ensi vuonna nähdään! ;D Ja oli mahtavaa, että tulitte käymään :)

Ja vielä tähän loppuun ilmoitus, että lähden tuossa lauantaina Edinburghiin ja olen siellä maanantaihin, joten ensi viikolla voi odottaa siitä seikkailusta postausta :) Saa nähdä millainen reissusta tulee, koska menen sinne aivan yksin! HUI!!