sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Väsynyt viikko ja rauhallinen viikonloppu

Tällä viikolla olin hyvin väsynyt joka päivä ja nukuin pommiinkin parina päivänä, mutta en kuitenkaan myöhästynyt koulusta :D Tuli vain hieman kiireisempi aamu. Jos olisin ollut myöhässä tunnilta en usko, että se olisi haitannut, sillä opettajat tulevat täällä itse myöhässä tunnille. Yleensä noin 10-15 minuuttia myöhässä. Minua se vielä hieman häiritsee, koska olen niin tottunut siihen, että tunneille pitää tulla ajoissa :D Irlantilaiset kanssaopiskelijat suhtautuvat tähän rennosti, eivätkä pidä suurta kiirettä ehtiäkseen tasaksi luokkaan toisin kuin minä.

Nyt on myös ilmat hieman viilentyneet, joten olen öisin pitänyt patteria päällä, koska huoneessa on tuntunut hieman kylmältä. Päivällä on vieläkin n. 12-15 astetta ulkona, mutta yöllä on jo kylmempää, joten aamuisinkin on vielä suhteellisen viileää. Koulussa on tullut enemmän tehtävää, koska meillä on pari raporttia, jotka pitää tehdä ja C-ohjelmoinnissa saimme omat yksilötehtävämme ja minun pitää kirjoittaa ohejlma, joka toimii murtohälyttimenä. Onneksi se on melko yksinkertainen, pitäisi vain saada aikaiseksi aloittaa se :D Ajattelin, että teen tässä joku päivä, kunhan vain ehdin, postauksen koulusta ja kaikesta siihen liittyvästä, mitä eroja olen huomannut Suomen kouluun ja niin edelleen :)

Perjantaina International Students Society järjesti "tapaamisen" Long Island Cocktail Barissa, jonne menimme käymään Maaritin ja Nean kanssa. Me CIT:n opiskelijat saimme 25% alennusta drinkeistä, joten päätimme hyödyntää sen ja testasimme parit drinkit. Itse olin hyvin tyytyväinen valintoihini, jotka olivat Strawberry Daiquiri ja drinkki nimeltään Death by Chocolate :D

Kaikkien drinkkilasit kerääntyivät pöytäämme ja siis ihan oikeasti!
Naureskelimme myös monille drinkkien nimille ja pari tuttuamme myös varoitti, ettei kannata maistaa drinkkiä nimeltä Zombie, koska se on hirveää. En edes ymmärrä, miksi he olivat edes valinneet sen drinkin, kun nimikin kuulostaa niin hirveältä :D Paikka oli melko pieni ja ihmisiä oli paljon. Näin tuttuja naamoja Killarneyn matkalta ja meillä oli hyvin hauskaa etenkin, kun joku irlantilainen mies tuli juttelemaan meidän pöytäämme, emmekä ymmärtäneet suurinta osaa hänen sanomisistaan. Kai ne olivat hauskoja juttuja, kun hän niin naureskeli niille. Kävimme vielä toisessa baarissa ennen kuin päätimme lähteä kotiin, koska lauantaiaamuna lähdimme Maaritin kanssa kaupungille pyörimään.

Olen vieläkin todella hukassa, kun menemme keskustaan enkä koskaan tiedä missä mikäkin paikka on :( Saattaa johtua siitä, että olen käynyt keskustassa vain kolme tai neljä kertaa ja aina joku muu on tiennyt minne olemme menossa :D Ja osittain tuo menee myös huonon suuntavaistoni piikkiin, koska menen jo bussissa aivan sekaisin siitä, mistä suunnasta olemme tulossa :) Maarit yritti kouluttaa suunnistusvaistoani keskustassa kyselemällä välillä missä tämä ja tämä paikka on :D Kävimme parissa vaatekaupassa ja ostin pari neulepaitaa kylmyyttä vastaan suojautuakseni ;) Samalla törmäsimme muotinäytökseen, joka oli osa Cork Fashion Weekiä. Kävimme myös Bootsissa, jota minun pitää välttää seuraavat ainakin pari viikkoa, koska innostuin siellä liikaa. (Tässä kohtaa vinkki Tellulle: Essie-kynsilakat maksaa täällä vain 9,99€!) Menimme lounaalle Gourmet Burgeriin, jota ystävämme Sophie oli meille suositellut ja oli se myös maukas kokemus :)

Maarit söi kanahampurilaisen

Minä söin normi pihvillä :) Hampurilaisessa oli myös tuju pippurikastike :D

Pidin paikasta todella paljon, mutta ainut asia, joka häiritsi oli se, että vesilasimme käytiin täyttämässä tiuhaan tahtiin :D Se oli hieman hämmentävää. En ollut juonut lasista puoliakaan, kun tarjoilija ehti paikalle täyttämään sen :D Ainakin palvelu oli hyvää ja nopeaa ;D

Tänään eli sunnuntaina panostin ja kävin aamupäivästä lenkillä (!!!) Ennen lenkille lähtöä olin huomannut, että eräälle loppuunmyydylle matkalle Belfastiin olikin Facebookin mukaan vielä neljä lippua jäljellä. Kyseinen matka oli koulun ulkopuolisen matkanjärjestäjän StudentToursIrelandin järkkäämä ja pari kaveriani oli menossa sinne. Itseltäni matkalle ilmottautuminen oli mennyt kokonaan ohi ja vaikka Maarit kertoikin, että toinenkin matka Belfastiin järjestetään marraskuun puolivälissä, ei se auttanut minua, koska silloin siskoni ja yksi rakkaista kavereistani tulee tänne :) Järjestäjän Facebook-sivulla siis oli edellisenä päivänä tullut tuo ilmoitus neljästä vapaasta paikasta ja kiinnostuneiden piti ottaa yksityisviestillä yhteyttä. Lähetinkin viestin varmuuden vuoksi, vaikka olin aivan varma, että paikat olivat jo menneet. Tultuani lenkiltä olinkin saanut vastauksen matkanjärjestäjältä ja siinä kerrottiin, että minulle on varattu paikka Belfastin matkalle 1.-3.11.! JIIAH! Olin hyvin innoissani ja soitin heti parille kavereistani hehkuttaakseni tätä mahtavaa sattumusta! Nähtävästi onnetar suosii minuakin joksus ;) Vai voiko vain kuukauden maassa oleskelun jälkeen sanoa the luck of the Irish? ;D

1 kommentti:

  1. Eikä, miten ihanaa kun pääset reissaamaan siellä noin paljon! Ja mäkin taidan kuunnella tuota Essie-vinkkiä, hmmm.. :)

    VastaaPoista