keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Killarney ja Ring of Kerry

Varoitus! Paaljon kuvia tulossa :D

Lähdin koulun International Student Societyn järkkäämälle reissulle lauantaina ja kohteina olivat siis Killarney ja Ring of Kerry. Lähtö oli klo 9.30 aamulla ja tämän kertainen matkalle lähtö oli hiukan helpompi kuin edelline, sillä täytyi liikkua vain koululle asti :D Matkalle lähti tutuista naamoista Teija ja Sophie sekä kämppikseni Olivier. Lähtöpaikalle saapuessamme huomasin muitakin tuttuja naamoja eli ryhmäläisiäni ja joitakin muita tapaamiani vaihtareita. Yhteensä meitä lähti 53 vaihtaria ja kuulemma 11 eri maasta ;)

Matka Killarneyyn meni bussissa maisemia katsellessa ja saavuimme Killarneyyn klo 11. Veimme laukut hostellille ja lähdimme kaupungille kiertelemään ja syömään lounasta. Yhdeltä oli sovittu tapaaminen erään kauppakeskuksen edessä, josta lähdimme yhtämatkaa Killarneyn kansallispuistoon ja sieltä eteenpäin Rossin linnaan.

Aamun sateisesta säästä ei olisi arvannut, että päivästä tulee todella lämmin! Olin varautunut sateeseen pitkähihaisella ja vedenkestävällä takilla, joita en sitten lauantaina tarvinnutkaan.

Melkein kuin Suomessa, jos ottaisi nuo vuoret pois :)

Kuin kesä olisi tullut takaisin <3
Lehmät kuljeskelivat vapaana kansallispuistossa

Ross castle
Kävimme viiden tytön porukalla maksullisella kierroksella Rossin linnan sisällä, koska emme jaksaneet lähteä uudelle n. viiden kilometrin kävelykierrokselle ja meillä oli vielä pari tuntia aikaa ennen kuin tarvitsi olla takaisin hostellilla. Kierros ei ollut hirveän pitkä, sillä linnakaan ei ole hirveän iso, mutta näimme ainakin monta sataa vuotta vanhoja huonekaluja ja seinäkankaita ja pääsimme katsomaan miltä keskiaikainen linna näyttää sisältä :)

Tanssien reunalla :D
Istahdimme linnan seinustalle rentoutumaan ja ottamaan aurinkoa kierroksen jälkeen

Tuolla jossain toisella puolella oli peura tai hirvi ulisemassa
Hostellille palattuamme olimme hiukan kuolleita kuuman päivän ja kävelemisen jälkeen, joten saatuamme huoneemme avaimen levähdimme hetken ennen kuin teimme mitään muuta :)

Illalla kävimme syömässä hampurilaispaikassa nimeltään Eddien Rocket's, joka oli teemaltaan 50-lukulainen American Diner :) Siellä soi myös hieman vanhempaa musiikkia ja muut ihmettelivät, miten tiedän melkein kaikkiin lauluihin sanat :D Hirveää oli huomata, että muistin Ring of Firen sanat melkein kokonaan -.-

Syömisen jälkeen siirryimme etsimään mukavaa pubia, jossa olisi livemusiikkia. Kävimme juomassa yhdet siiderit eräässä pubissa ja vaikka livemusiikkia sieltä löytyi, se oli hyvin meluisa, joten emme jääneet sinne pidemmäksi aikaa. Olihan se ihan hauska seurata humaltuneita irlantilaisia, mutta suuntasimme kuitenkin tiemme takaisin hostellille ja huomasimme, että kaikki muut vaihtarit olivat siellä aloittelemassa iltaa.

Muut lähtivät baariin, mutta minä, Teija, Sophie ja kaksi muuta saksalaista tyttöä, Theresa ja Valerie, päätimme mennä ajoissa nukkumaan. Onneksi myös minun, Teijan ja Sophien huonekavereista kaksi ranskalaista poikaa päätti myös jäädä juhlimisen sijaan nukkumaan, niin ei tarvinnu huolehtia hirveästä metelistä yöllä. Kuinka väärässä olinkaan, koska heräsin kahdelta aamulla siihen, että kaikki muut tulivat baarista takaisin ja vaikka kolmas huonekaverimme tuli hiljaa huoneeseen, muut juhlijat eivät olleet yhtään niin ystävällisiä. Kesti varmaankin pari tuntia ennen kuin sain nukahdettua, koska käytävältä ja viereisistä huoneista kuului juoksuaskeleita, huutoa, kiljumista, ovien ja seinien hakkaamista ja muuta hauskaa meteliä.

Aamulla oli sanomattakin selvää, että olimme hieman väsyneitä. Vannouduin myös vihaamaan kaikkia muita paitsi huonekavereitani, mutta se sitten päivän myötä unohtui :D Sunnuntaiaamu valkeni hyvin sateisena ja pilvisenä, mutta urheasti lähdimme bussilla kohti Ring of Kerrya ;)

Pysähdyimme meren rannalla katselemaan maisemia ja sinne saapuessamme pari miestä tuli pyytämään apua veneen kantamisessa veteen asti, koska vesi taisi olla niin alhaalla :D Ja saivatkin sen lopulta kannettua/raahattua veden ääreen, tavasta en ole varma, koska menin muita asioita tutkimaan :) Kuten simpukoita ja kotiloita! En uskaltanut ottaa matkamuistoksi kotiloa, koska viimeksi, kun niin aioin tehdä kotilossa olikin hieman elämää...

Pojat löysivät uuden ystävän
Rannalla oleskelun jälkeen palasimme takaisin erääsen pikkukylään, jossa kävimme lounaalla :) Oli hieman hankala löytää ruokapaikkaa, koska suurin osa ravintoloista ja pubeista oli kiinni, joten suuri osa porukasta kerääntyi yhteen auki olevaan pubiin ja söi siellä :D Huomasi, että henkilökunta ei ollut odottanut niin suurta ryntäystä ;)

Maisemat Ring of Kerryllä olivat mahtavat, vaikka välillä korkealla vuorilla ajellessa emme nähneet mitään, koska olimme pilven sisässä. Jännitti kuskin puolesta, koska eteenkään ei juuri nähnyt ja tiet olivat usein hyvin kapeita, joskus jopa niin kapeita, että vain yksi kulkuneuvo kerrallaan pystyi etenemään tietä pitkin :O

Muistaakseni näillä kohtaa kuvia ottamaan mennessäni liukastuin ja kaaduin ja satutin jalkani :( oli hiukan mutaista ja vetistä maastoa, joten conversenikin "hiukan" kastuivat... Tämän jälkeen sovimme Sophien kanssa, että teen nähtävästi vain huonoja päätöksiä :D Ja koska seuraavana kohteena oli vesiputous, Sophien kielsi minua hyppäämästä sinne :DD

Käveltyäni kauas kukkulalle, kaikki halusivat nähtävästi seurata! Muhahahaa! Vahinko kiertämään!

Ja ei huolta en pudonnut vesiputoukseen!! Vesiputouksen jälkeen lähdimme kotia kohti ja taisin nukkua melkein koko matkan :D Välillä heräilin ja ihmettelin missä olin... Onneksi bussi pysähtyi Edenhallin kohdalla niin ei tarvinnut edes sitä 10 minuuttia koululta kävellä kotiin :D Kokonaisuudessaan reissu oli mukava, jos ei lasketa huonoja yöunia :D Ja hieman tuntui siltä, että vietimme sunnuntaina liikaa aikaa bussissa, mutta en tiedä voiko  sille mitään, koska bussi oli järkevin keino päästä Ring of Kerry ympäri isommalla porukalla :)